onsdag 20 maj 2009

Vad ska fölet heta blir de Vilja Rico?

MIN POLLE!

Idag känns det äntligen som jag börjar se ljuset ur den här mörka förkylningstunneln. I två dygn har jag legat i sängen och krupit fram när jag ska någonstans. Men idag så har jag varit en snabbis i stallet och hälsat på min "lilla" Gale Capar. Han skadade sig i februari när jag tog min Motélicens, slog sig på gaffelbanndet. Men nu ser det ljusare ut så håller tummarna på att jag kan börja träna han om en månad. Men vilken frihet det är att vara i stallet! När hästarna kommer fram och snosar på mitt ansikte. Eller när man tar en ridtur ute i skogen och det enda som hörs är fågelkvitter och ibland något som knastrar till i skogen, plötsligt kan jag vara fem meter ifrån ett rådjur. Kommer nog aldrig bli någon storstadsmänniska av mig.

FÖRSTA DAGEN DÅ HON KÄMPADE FÖR SITT LIV!


Något som gjorde mig glad idag var att se lilla fölet skutta fram i hagen. Så pigg och allert hon va snuttan. Men det var inte länge sedan vi var oroliga att hon inte skulle klara sig. Hon föddes och kunde inte ställa sig upp. Hon hade inte kraften att dia från mamma Valetta Rico. Både jag och mamma var förkrossade. Men jag sa till mamma "vi får inte ge upp vi måste fortsätta att hoppas" Vi kämpade fick ta nattskift turas om att mata henne ur nappflaska då hon måste ha mat varannan timme. Efter två dygn var hon så stark att hon klarade sig själv. Lilltjejen överlevde! Men nu ska hon få ett namn, har du nått förslag är det bara att skriva i kommentarer. Men kanske blir det Vilja Rico, hon hade viljan att leva! Sedan döper mor och far alltid egenuppfödda hästar till Rico.


FRÅN TIDEN DÅ HON INTE KUNDE RESA SIG.


De ringde från Sveriges Radio idag för att berätta att jag fick jobb där på fredag för programmet Frukost. Visst sa jag självklart ja, men håll i er (eller det kanske är jag som ska hålla i mig) om vädret blir bra kanske jag ska följa med upp i en luftballong i direktsändning. Det är nämligen SM i ballongflygning, och mina ben har redan börjat skaka så vet inte hur det här kommer att sluta.

2 kommentarer:

  1. Åh vad söt fölet var. Kram Filippa och Hugo

    SvaraRadera
  2. Hej på er :) Ja visst är hon bedårande söt. Så snäll är hon me går att klappa henne och gosa med lilla tjejen. Kram S

    SvaraRadera