lördag 16 maj 2009

Första hundutställningen för både mig och Feng!



Det blir inte riktigt som man har tänkt sig stämmer väl in på dagens hundutställning på Granngården i Örebro. Hade tittat på youtube och trodde att det här va väl ingen match, lätt som en pannkaka! Men riktigt så enkelt var det inte. Vi kom dit och väntade på våran tur, trodde jag hade plockat me det som behövdes, vaccinationintyg, stamtavla och hunden såklart :) Men sedan ser jag alla ha sin numerskylt fint uppsatta på byxorna eller tröjan, jag själv har lappen löst i ryggsäcken. Va gör man.... Jo, jag och Paula försökte fixa till det genom att ta det man har ett par hårnålar och sätta fast i jackan. Såklart höll inte det och jag tappade lappen mitt i ringen när jag sprang och visade upp min vackra kille. Första missen matte gjorde, andra var väl att jag hade strypkoppel vilket inte var så poppis. Men man lär sig :) Men Siltamiehen Fang "Feng" var så duktig och travade på så fint, men tyckte inte det va så roligt att stå still och kolla ut i de blå. Så hans vackra krullsvans åkte ner trots mina tappra försök att få upp svansen. Men vi har haft en kanondag i solen och Calle dokumenterade allt med så fina bilder :) Desutom fick vi vackra rosetter att skryta med *ler*



GUD VA TRÖTT MAN KAN BLI :)





DEN HÄR KINESISKA NAKENHUNDEN FÅNGADE MÅNGA BLICKAR, MINA MED MÅSTE JAG ERKÄNNA :)

2 kommentarer:

  1. Grattis, fina rosetter ju. Nu vet ni ju hur ni ska göra nästa gång=)/H

    SvaraRadera
  2. Tack va gulligt av dig :) Ja nu vet man vilka felsteg man inte ska göra. Ha en bra dag :) /Sandra

    SvaraRadera