onsdag 27 maj 2009

Kommit hem från härliga Gotland!


Det blev en snabbvisit till Gotland. Vi åkte halv sju på måndagsmorgon och var framme klockan två i Visby. Det var nog tjugonde gången jag åkte över till vackra Gotland, men jag häpnades lite av lugnet. De tidigare gånger har jag besökt Gotland har de varit högsäsong, då har jag upplevt levande och fartfyllda Gotland där jag knappt hörde ljudet av en gotlänning. Men nu var det som ett lugn innanför murarna i den annars livliga staden Visby. Jag hörde fåglarna kvittra och caféerna var nästintill tomma några enstaka kärlekspar satt och åt en glass i försommarsolen. Vilken romantisk stad. Gamla muren, fågelkvitter och caféer med blomstrande trädgårdar. Den här sidan har jag aldrig sett av Gotland tidigare. Så lärde jag mig hur man uttalar "mig" på gotlännska, de säger "mi". Jag hörde det när jag tjuvlyssnade på ett par tonårstjejer som pratade om kärleksbekymmer. Men lite besviken blev jag när jag insåg att flertalet av affärerna i Visby inte öppnar förens skolorna slutar. Jag som hade fått lönen och var på riktigt shoppinghumör. Så jag fick fönstershoppa och hittade några affärer som hade öppnat dörrarna lite tidigare.

EN SÖT INREDNINGSAFFÄR SOM TYVÄRR INTE HADE ÖPPNAT.



HITTADE EN SNYGG "MAGKAVAJTRÖJA". DEN KOMMER BLI SUPER TILL ETT LÅNGT LINNE I SOMMAR :)



På kvällen åt vi mat på en mysig restaurang, det var bara vi och ett kärlekspar intill. Ja det är bara att konstatera att på försommaren är Gotland en riktig romantisk Ö. Synd att inte Calle ville följa med, men han får skylla sig själv :P



JAG VET EN TÄVLING DE SKULLE KUNNA HA I VISBY, HITTA FLEST FÅRSTATYER. DET VIMMLAR NÄMLIGEN AV DOM!




JAG RIDER RED HOT LIE "BRUNTE" I VÄRMNINGEN.

På tisdagen hade vi tre hästar till start, vilket resulterade i två segrar på lunchtravet. Rika Rico slog favoriten. Hon fick ett perfekt lopp i vinnarhållet och i sista sväng hoppade hästen utvändigt och det blev en lucka då hon slog vinnarn och favoriten. Duktig tjej!


I andra loppet fick Miskos Exon ett bra lopp i sista sväng drog han ifrån klungan tillsammans med en ledande häst, men på upploppet tog han in på ledande ekipage och vann! Två raka inte dåligt :) Men tyvärr så hoppade Red Hot Lie från start, han kom ikapp klungan men hade inte orken att ta i riktigt in i mål. Men tror att han har en hygglig chans nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar